fredag 13 juli 2012

Eniro, en bit kvar till övertygelse

Så var äntligen semestern här! Som jag skrivit tidigare så hoppas jag kunna fortsätta trots att jag inte kommer befinna mig i Sverige. Ska försöka njuta av lite medelhavsklimat nån vecka.


Eniro
Eniro har haft rätt hårda tider det sista med en allt för dålig koll på sin lönsamhet. Jag tycker deras samarbete med Groupon känns spännande. Har dock inga belägg för att det skulle ge någon boost till lönsamheten. 
Till dagens rapport. Det har helt klart varit ett bättre kvartal än det första. Resultatet visade på bra mycket bättre än förväntat. Det märks att ledningen har kämpat för att få till resultatet något. I magen känns det som att de har någonting på lut. Om man kollar på insiderköp senaste tiden så har både Eniros styrelseordförande och VD tankat en hel del. Det kan visa på att de vet något och är själva hoppfulla inför bolagets framtiden. Det som säger emot är att tillväxten var förfärlig och krympte med hela 9%. 
Jag kommer att hålla Eniro under lupp för ett tag framöver, då jag tror det kan vända på ganska lång sikt.


Vad är er tro om Eniro?


Dagens fundering
Rausingfamiljen, kan det vara Sveriges mest hemliga miljardärer?


Over and out!
//AktieHank 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar