måndag 9 juli 2012

Semestertider, spara till semester

Det hänger i luften. Man ser det på stan. Det syns på mailinkorgen. Det är semestertider. Själv jobbar jag 4 dagar till sen är det dags för en mycket välförtjänt semester efter mycket jobb det senaste året.
Den stora snackisen varje år är hur man ska ha råd med att åka på semester, läste någonstans att snitt per svensk är att lägga 16000kr under semestern. Själv hamnar jag nog inte riktigt så högt. Jag antar att personer med barn har en högre kostnad än utan såsom mig själv. 
Hur gör ni för att ha råd med semestern? Jag och min sambo lägger inte mer än att vi tar av vår vanliga lön. Vi klara oss på det, men det hade varit skönt att ha ett sparkonto där semesterpengarna fanns. Vilka alternativ finns?


//Over and out
AktieHank 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar