lördag 5 maj 2012

Sparkonto+

Har tagit ett beslut som inte är huggit i sten, men känns som rätt för tillfället. Jag har fört över mitt räntesparande till Avanzas Sparkonto+ GE Money Bank. Räntan ligger för tillfället på 2,25%, inte jättehögt men jag föredrog i detta fall mervärdet i att ha räntesparandet på samma bank som aktieportföljen. 


Idag blir det en solig löprunda och ska hjälpa en vän med flytt. Inte det roligaste, men bra för kropp och själ.


Ha en bra helg!


Over and out!
//AktieHank 

2 kommentarer:

  1. Själv placerar jag mina 'räntepengar' i mREITs som t.ex Annaly (NLY), Capstead (CMO), Two Harbours (TWO) m.m (för att sprida riskerna).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren.
      Var tvungen att googla lite innan jag förstod dina placeringar. Klokt att sprida för att minska rikserna. Jag ska lösa mer om det. Dock är ett krav för mina ränte pengar att det inte finns någon risk. Det ska vara en helt säker placering.

      Radera