måndag 23 april 2012

Äntligen dags!

AH


Nu har jag äntligen fått tummen ur att göra något som jag har tänkt på väldigt länge. Jag har alltid varit intresserad av samhällsfrågor och om hur vår ekonomiska värld fungerar. De senaste åren, kanske på grund av att min egen inkomst ökat, så har jag blivit väldigt intresserad av privatekonomi och då framförallt aktiehandel. Så nu är tanken att jag ska berätta om mina egna tankar och kunskaper om börsen, aktie- och fondhandel, finansskvaller samt vad som faller mig in.


Jag kommer att visa vad min aktuella aktieportfölj innehåller för värdepapper.


Jag vill gärna att det ska vara en levande blogg där ni mer än gärna får lämna kommentarer kring mina åsikter i de inlägg jag skriver. 


Om det är något speciellt som som ni vill att jag ska skriva om, hör av er.


Mitt första "riktiga" inlägg kommer inom en snart framtid.


Dagens fundering:


Mona Sahlin in i Systembolagets styrelse, vad tror ni hon kan tillföra?


http://www.systembolaget.se/Press/Pressmeddelanden/2012/PM-2012/Systembolagets-arsstamma-Annu-starkare-stod-for-Systembolaget/


Over and out!


// AktieHank



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar