torsdag 7 juni 2012

Skatteåterbäring

I dagarna kommer skattepengarna som en härlig julklapp i juni. Jag får en ganska stor och hård klapp från skatteverket. Jobbade en hel del på olika orter samt att jag reste mycket med jobbet under förra året.


Nu sitter jag och kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra med pengarna. Jag har kommit fram till tre alternativ.


  1. Slänga in dem i mitt räntesparande
  2. Köpa aktier (antagligen Ratos)
  3. Leva för pengarna under semestern
Det lutar åt att det blir aktieköp för större delen och sen använda resten till att leva livet under semestern.

Vad gör ni för era skattepengar, om ni får några?


Dagens fundering:
Hörde att Zlatan är intresserad och sköter sin ekonomi på egen hand. Hur mycket kan han ha på banken? Skulle han kunna fortsätta som finanspamp när dobbarna har slitits ned?


Over and out!
//AktieHank 

2 kommentarer:

  1. Hej, Jag kommer att amortera på bolånet så att jag kan förhandla om bättre ränta, ligger lite för högt nu. Tidigare har jag både investerat, renoverat och semestrat för pengarna. //i

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som kloka val. Man vill ju använda pengarna till något som blir en present. Mitt dilemma är att jag inte vet om spara eller köpa är det jag vill helst! Tack för kommentaren.

      Radera